BAŞARIYA GİDEN YOL:  SİSTEM VE UZMAN KADRO

Öğretim planımız; eğitim direktörlerimizle, bölüm ve zümre başkanlarımızın kontrolünde, tüm Bahçeşehir Okulları öğretmenleriyle birlikte yapılan zümre çalışmaları ile yapılır veaynı programokulumuzda uzman ve tecrübeli öğretmenlerimizle eş zamanlı olarak uygulanmaktadır. Başarımızın temeli uzmanların hazırladığı ve uyguladığı bir programa dayanmasıdır.

DENEMELER, ETÜT PROGRAMI

Okulumuzda Liselere Geçiş Sistemi doğrultusunda düzenli olarak ülke genelindeki bütün kampüslerimizle eş zamanlı olarak LGS denemeleri yapılmaktadır. 4. sınıftan itibaren yaptığımız akademik gelişim izleme sınavlarıyla öğrencilerilerimiz çoktan seçmeli sınavlara hazırlanmaya başlamaktadır. 5. sınıflarda belli aralıklarla; 6 ve 7. sınıflarda her pazartesi günü, bir hafta AGİS Sözel bir sonraki hafta AGİS Sayısal dönüşümlü olmak üzere deneme sınavları yapılır. 7. sınıflarda nisan ayı itibarıyla 8. sınıf konularına başlanmaktadır. Bu süreçte 7. sınıfların sınavları da 8. sınıf LGS denemelerine uygun olarak yapılmaktadır.

8. sınıflarımızda ise cumartesi günleri LGS denemesi Sözel ve Sayısal olmak üzere 2 oturumda yapılır. Ülke genelinde yapılan sınavların sayısı LGS sınavına kadar 50’ye ulaşır. Sınav sonrasında soru çözümü ve konu anlatımı yapılır. Öğrencilerimize anında dönüt verilir.

Sınav sonuçları aynı anda velilerimizle paylaşılır ve öğretmenlerimizin takipleri sonucunda öğrencilerimizin konuyu anlayıp anlamadığı kontrol edilir. Eksikler üç yönlü olarak incelenir:

KAZANIM VE KONU EKSİKLİĞİ

DİKKAT VE OKUMA HATASI

PSİKOLOJİK BOYUT

Sonuca göre hemen etüt, dikkat ya da rehberlik çalışması yapılır. Dönem boyunca yapılan LGS denemelerinde sene başından itibaren öğrenciye verilen kazanımlardan sorular sorulur. Böylece öğrencinin konuyu tekrar edip etmediği, uzun süreli hafızaya kodlayıp kodlamadığı, konular arasındaki sarmal geçiş becerisi kontrol edilir. Hatalarla ilgili aynı süreç takip edilir ve etüt programı uygulanır.

ÖĞRENCİ VE VELİ İLE GÜÇLÜ İLETİŞİM: MENTOR ÖĞRETMENLİK SİSTEMi

5, 6, 7 ve 8. Sınıflarımızda uyguladığımız mentor öğretmenlik sisteminin amacı;

Öğrenciye çalışma alışkanlıklarını kişisel özellik ve ihtiyaçlarına en uygun şekilde düzenlemeyi öğretmek,

Öğrencinin kişisel planlama ve değerlendirme becerisinin gelişmesine katkıda bulunarak motivasyonunu sürekli desteklemek,

Test tekniklerini öğreterek LGS sınavlarındaki başarısına katkıda bulunmak,

Okul ile ev arasındaki iletişimin sürekli ve etkin olmasını sağlamaktır.

Bu amaçlar doğrultusunda mentor öğretmenlerimiz öğrencileriyle ayda en az iki kez bireysel, bir kez de toplu görüşme yaparlar.

Bu görüşmelerde mentor öğretmen öğrencinin deneme sınavı sonuçlarını değerlendirir, öğrenci ile birlikte LGS sınavları için hedef puan belirler, sınavlardan sonra hedeflediği puana ulaşıp ulaşmadığını değerlendirir, öğrenci belirlenen hedefe ulaşamadıysa nedenlerini sorgulayarak ihtiyaçları belirler ve yeni hedef belirleme konusunda öğrenciyi motive eder. Ayrıca öğrencinin aile ve arkadaşlık ilişkileri konularında yaşadığı sıkıntıları da dinleyerek gerekli gördüğü durumlarda öğrenciyi uygun birimlere yönlendirir.

Mentor öğretmenlerimiz,velilerle yapılan yüz yüze görüşmelerde ya da ayda en az iki kez yapılan telefon görüşmelerinde velileri yaptıkları çalışmalar konusunda bilgilendirirler.

Rehber öğretmenler de mentor öğretmenlerle yaptıkları bireysel görüşmelerde öğrencilerle ilgili bilgi alışverişinde bulunur ve yapılacak çalışmaları birlikte planlarlar.

AKADEMİK TAKİP VE ÖDEVLENDİRME SİSTEMİ

Okulumuzda her kademeden sorumlu bir müdür yardımcısı vardır. Öğretmenimiz öğrencilerin akademik, sosyal, sportif tüm becerilerini takip eder, etüt düzenlemelerini yapar. Ayrıca her kademeden sorumlu bir rehber öğretmen vardır.Günlük derslerin pekiştirilmesi amacıyla ödevler verilir. Ev çalışmaları öğrencilerimizin tek başına sıkılmadan yapabileceği düzeydedir. Velilerimizin ödevlere müdahil olmalarını istemeyiz. Öğrencilerimiz ödevlerini kendileri yapmalı, yapamadıklarını öğretmenleri görmeli ve eksikleri konusunda yeni çalışma planlamalıdır. Amaç sorumluluk duygusunu geliştirmek ve kazanımlar için pekiştirme yapmaktır. Öğretmenlerimiz için ev çalışmaları öğrencilerin seviyesi konusunda bilgi veren değerli geri dönüşlerdir. Öğretimin ne düzeyde gerçekleştiğini görürler ve ona göre uygulamalara yön verirler. Öğrenciler, şifreleriyle www.stoys.com adresinden ev çalışmalarını alabilirler. Velilerimize duyurularımızı ise (ev çalışması, akademik takvim, yemek listesi, gelişim raporu, revir kaydı, projeler vb.) STOYS ve/veya bireysel SMS aracılığıyla yaparız.

HIZLI BİGİLENDİRME SİSTEMİ: STOYS

Bahçeşehir Kolejinde tüm ölçme ve değerlendirme çalışmalarımız Servis Tabanlı Okul Yönetim Sistemimiz (STOYS) kanalıyla yapılır.

Sınav sonrasında öğrenci ve velilerimize sınav sonuçları ile ilgili geri bildirim STOYS üzerinden verilmektedir. Deneme sınavlarımızın sonuçlarına sınavdan birkaç saat sonra STOYS üzerinden ulaşılabilir. Veli ve öğrencilerimiz STOYS’ta yer alan sınav sonuç raporunda; öğrencimizin sınavda kaç puan aldığı, hangi dersten hangi sorulara doğru veya yanlış cevap verdiği, kazanımlar bazında başarı yüzdeleri, sınıfta, okulda ve Türkiye genelindeki sıralaması gibi konularda detaylı bilgi görebilmektedir. Uygulanan her sınav sonrasında sınavlardaki gelişim raporları incelenerek, öğrencilerimizin öğretim yılının başından itibaren öğrenme düzeylerindeki gelişim ve değişimleri tespit edilir.

Sınav sonuçları açıklandıktan sonra öğrencilerimizin eksik oldukları kazanımlara göre bireysel ya da aynı kazanımda yanlış yapan öğrenciler için grup etüt çalışmaları planlanır. Böylece sınavdan hemen sonra öğrencilerimizin eksiklerini tamamlanarak yeni öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanır.

Ayrıca öğretmenlerimizin öğrencilerimize STOYS üzerinden gönderdikleri kazanım eksiğine göre planlanmış ödev, test veya ek çalışmalarla bireysel öğrenci takibi desteklenir.

DİJİTAL İÇERİKLERE KOLAJ ERİŞİM: METODBOX

Bahçeşehir Kolejinde öğrenci ve velilerin akademik içerik, ders sunumları, soru çözümleri ile duyuru ve bilgilendirmelere ulaşabilecekleri dijital paylaşım platformudur.

Metodbox ile öğrencilerimiz; daha keyifli öğrenme süreci, öğrenme stiline ve farklı öğrenme ihtiyaçlarına uygun bilgi kaynaklarına erişim olanağı ve derste edindiği öğrenimi pekiştirecek dijital içeriklere erişim sağlamaktadır.

Böylece dijital eğitimin sınıf içi ve dışındaki uygulamalarımızla geliştirilerek; zengin eğitim içeriğimize, takip ve ölçme ve değerlendirme sistemimize entegre uygulamalarla öğrencilerimizin akademik ve sosyal başarılarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

SINAVA HAZIRLIK VE KARİYER PLANLAMA: REHBERLİK ÇALIŞMALARI

Bahçeşehir Koleji Kariyer ve Rehberlik Merkezi (KAREM) okul öncesinden lise mezuniyetine kadar çocuk ve gençlerin sosyal, duygusal ve kariyer gelişiminin her aşamasında veriye dayalı ve profesyonel rehberlik desteği sağlanması amacıyla kurulmuştur. Bahçeşehir Kolejinde yürütülen tüm Psikolojik Danışma ve Rehberlik faaliyetleri KAREM çatısı altında birleştirilmiştir.

Veli boyutunda öğrencinin gelişimine yönelik değerlendirmelerin profesyonel şekilde paylaşıldığı bireysel veli görüşmesi, veli seminerleri ve atölye çalışmaları yürütülmektedir.

LGS’ye hazırlanan öğrencilerimizin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişim özellikleri temele alındığında doğru tanıma, değerlendirme ve gelişime yönelik çalışmaların özellikle ön plana çıktığı görülmektedir. Okulumuz rehber öğretmeni tarafından ortaokul kademesinde sürekli olarak yürütülen rehberlik hizmeti ders içerikleri, sunumlar, test, envanter vb. araçlar ile yıl boyunca planlanan çalışmalarla sürdürülmektedir.

Rehber öğretmenimiz, öğrencilerimizi mental olarak sınava hazırlar ve sınav sonrasında öğrenci ve velilerimiz ile görüşerek en doğru tercih için yardımcı olur.

12-110-111-198-26-27-45-64-73-92-1001-1

Editör: SİNAN ÇEVİREN